Jongeren vol paradoxen


Merkadviesbureau think BBDO deed onderzoek in acht Europese landen onder 1600 jongeren. Wat zijn hun waarden, wat hun favoriete merken? We hebben het over een pragmatische doelgroep die veel tegenstellingen in zich heeft, zonder zich daar overigens druk over te maken. Realisme lijkt de nieuwe doctrine. Waarbij deze jongeren een persoonlijkheid ‘à la carte’ hebben ontwikkeld: soms zijn ze heel individualistisch, op het egocentrische af, dan zijn ze weer ten volle bereid zich in te zetten voor anderen. Soms zeggen ze hard te willen werken, en tegelijk zeggen ze zoveel mogelijk vrije tijd te willen hebben. Wat betreft de favoriete merken, is verrassend dat de winnaars uit de jaren negentig, zoals Nike en H&M, nu ver zijn teruggezakt. Zoekmachine Google is het meest favoriete merk. Gevolgd door MSN, Nokia, Coca-Cola, Microsoft, Ikea en Sony. Jongeren kiezen nu vooral merken die iets toevoegen aan hun persoonlijkheid. Populaire merken als Diesel of Nike worden steeds meer gewantrouwd, omdat ze te duur zijn en door iedereen worden gedragen.
Bron: MediaMarketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid