Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren vol paradoxen

Wat drijft jonge mensen tussen 18 en 30 jaar? Vooral realisme.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merkadviesbureau think BBDO deed onderzoek in acht Europese landen onder 1600 jongeren. Wat zijn hun waarden, wat hun favoriete merken? We hebben het over een pragmatische doelgroep die veel tegenstellingen in zich heeft, zonder zich daar overigens druk over te maken. Realisme lijkt de nieuwe doctrine. Waarbij deze jongeren een persoonlijkheid ‘à la carte’ hebben ontwikkeld: soms zijn ze heel individualistisch, op het egocentrische af, dan zijn ze weer ten volle bereid zich in te zetten voor anderen. Soms zeggen ze hard te willen werken, en tegelijk zeggen ze zoveel mogelijk vrije tijd te willen hebben. Wat betreft de favoriete merken, is verrassend dat de winnaars uit de jaren negentig, zoals Nike en H&M, nu ver zijn teruggezakt. Zoekmachine Google is het meest favoriete merk. Gevolgd door MSN, Nokia, Coca-Cola, Microsoft, Ikea en Sony. Jongeren kiezen nu vooral merken die iets toevoegen aan hun persoonlijkheid. Populaire merken als Diesel of Nike worden steeds meer gewantrouwd, omdat ze te duur zijn en door iedereen worden gedragen.

related partner content for mobile comes here

Bron: MediaMarketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in