Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing is niet eenvoudig

Geïntegreerde marketingcommunicatie is een van de toverwoorden van de hedendaagse marketing. Net als branding op individuele basis,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De integratietendens begon in de jaren tachtig op visueel gebied, betoogt John Wood van communicatiebureau Beechwood. Alle uitingen van een adverteerder moesten dezelfde look & feel hebben. In de jaren negentig ging het snel, als gevolg van met name de doorbraak van crm en internet. Consumenten konden nu, op ieder moment en waar ook ter wereld, tegen relatief lage kosten bereikt worden. Het massamediale denken verschoof naar de achtergrond. Net als het denken in demografische segmenten. Het behoud van bestaande klanten werd belangrijker dan het winnen van nieuwe klanten. Binnen deze context is branding cruciaal. En dan het liefst branding op individuele basis, waarbij iedere consument een doelgroep op zich vormt. Wie durft nog te roepen dat marketing eenvoudig is?

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in