Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe mooier de vrouw, hoe moeilijker ze een partner vindt

De data van het daten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het is niet dat de mannen je niet leuk vinden, het is dat er gewoon niet genoeg mannen zijn. Met demografie, speltheorie, en rekenwerk, legt Fintech-journalist Jon Birger op SXSW uit hoe onevenwichtig de dating-markt is.

related partner content for mobile comes here

Jon Birger is journalist bij Fortune maar raakte gefascineerd door de datingscene. Hij zag dat z’n mannelijke vrienden snel in vaste relaties kwamen, maar dat zijn vriendinnen vaak langdurig en ongelukkig aan het daten waren. Hij besloot eens uit te zoeken hoe dat nu precies zat. Date-onomics is in Jims eigen woorden, “de van de dating-scene”. We hebben hem meteen maar gevraagd even uit leggen waarom iedere single dit boek zou moeten lezen.

Jon Birger legt uit hoe deze ongelijke verhouding het datingproces verandert en invloed heeft op het aantal huwelijken. Ook laat hij zien hoe deze verhouding uitwerkt op het schijnbaar paradoxale probleem dat hoe aantrekkelijker de vrouw is, hoe moeilijker het voor haar kan zijn om een ​​partner te vinden.

En, zoals elk goed Amerikaans boek eindigt het met een aantal adviezen, variërend van het kiezen voor een stad met een Technische Universiteit en het vaker bezoeken van mannelijke kroegen of sportwedstrijden tot en met het inzetten van het ‘huwelijksultimatum’.

Een , en niet alleen voor hoogopgeleide single vrouwen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in