Overslaan en naar de inhoud gaan

Top Notch, INDIE Amsterdam, Noah’s Ark en MAAK laten jongeren stemmen

Campagne werpt urban artiesten in de strijd om jongeren naar de stembus te laten gaan.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Jongeren weten de weg naar het stembureau moeizaam te vinden. Van de jongeren met een migranten-achtergrond gaat zelfs driekwart niet stemmen.

related partner content for mobile comes here

Waar jongeren wel warm voor lopen, is muziek. En dan met name urban music, vertelt Jiggy Djé van platenlabel Noah’s Ark. 'Urban music is dè trend. Samen hebben we een enorm bereik. Met Kees de Koning (Top Notch) heb ik het er vaker  over: Hoe kunnen we ons bereik aanwenden voor andere zaken? Dit is hét moment om jongeren te mobiliseren en na te laten denken over hun eigen toekomst.'

Beide partijen hebben de daad dit keer bij het woord gevoerd. Met  de campagne (omgekeerd voor STEM!) willen ze jongeren aansporen om naar de stembus te gaan en 'de macht te kantelen'.

De campagne kwam mede tot stand met de hulp van INDIE Amsterdam en MAAK. 'Alleen al door de belangenloze mederwerking van de artiesten, hebben we de grootste politieke actie onder jongeren in Nederland weten te realiseren,' zegt Emilio de Haan (INDIE Amsterdam). Meewerkende artiesten zijn o.a. Broederliefde, Teske, Sticks, Typhoon, Ismail Ilgun, Lucas Hamming en Chef’s Special).  

Daarnaast haakten Massih Hutak, Spotify, BKB Campagne buruea, YouTube, VICE, Paradiso, Vevo en FunX. Exterion, JCDecaux en VNP aan, door gratis hun netwerken ter beschikking te stellen. 

Live Stemfeest

Een van de hoogtepunten in de campagne is het live stemfeest dat vannacht van start ging in de Tolhuistuin, Amsterdam. Voor dit feest was de stempas tevens toegangsbewijs. Bezoekers konden hier vanochtend vroeg als eerste hun stem uitbrengen. 'Zo kunnen jongeren de toon zetten en anderen aansporen om de macht te kantelen.'

De hele avond werd live uitgezonden via de Youtube kanalen van Top Notch, Noah’s Ark en Rotterdam Airlines

 

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in