Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagnerapport: Letgo-reclame is origineel, fris en flitsend

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

 

related partner content for mobile comes here

Letgo is een app waarmee je spullen kunt verkopen aan mensen bij jou in de buurt. werd na een bureauorientiatie als mediabureau gekozen om in 2017 de lancering van deze nieuwe propositie in Nederland te gaan begeleiden in media. De campagne is in januari begonnen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Op tv zie je een kleurrijke commercial met een aanstekelijke tune. Bureau MeMo² liet de campagne zien aan een representatieve groep Nederlanders (18+) en vroeg wat ze van de tv-spot vinden.

Wel erg flitsend

61% van de kijkers vindt de commercial opvallend. Bijna de helft zegt dat de campagne hem of haar iets nieuws vertelt, maar helaas is de boodschap niet altijd duidelijk. Slechts 35% snapt meteen waar de reclame over gaat. 'Het beeld wisselt veel te snel om te zien wat het voorstelt. Dat is frustrerend en irritant', vindt een van de respondenten. 'Waar ging het ook alweer over... soort marktplaats? Ging wat snel.'

Jonge doelgroep

'Mede dankzij de flitsende en snel wisselende beelden is het al snel duidelijk dat de doelgroep van Letgo voornamelijk aan de jongere kant ligt', zegt Charlotte Nagtegaal van MeMo². Jongere kijkers kunnen de snelheid waarschijnlijk wat beter aan, denken de respondenten. Zij denken dat de reclame goed past bij de doelgroep. 'Origineel, fris en flitsend. Past bij deze tijd.'

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in