Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagnerapport Belvita: 'Ik krijg zin in dat broodje gezond'

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Koekjes als ontbijt? Radioduo Mattie en Wietze van Q-Music speelt de hoofdrol in de nieuwe commercial van Belvita (onderdeel van Liga, Mondelez). In de tv-spot legt Mattie aan een onhandig ontbijtende Wietze uit dat Belvita kan bijdragen aan een goede start van de dag.

related partner content for mobile comes here

Taboe op koekjes

Brechje Noppen, Brand Manager Liga & Belvita, legt uit dat ze met deze reclame 'het taboe op biscuits in de ochtend' wil doorbreken. Zij zegt dat het merk bewust kiest voor het radioduo als boegbeeld, omdat Mattie en Wietze 'een sterke link hebben met de ochtend' en 'perfect in de doelgroep passen': 'Door hun drukke leven en volle agenda’s wil het ontbijt er nog al eens bij inschieten.'

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Onderzoek

Uit onderzoek van bureau MeMo² blijkt dat de campagne van Belvita niet bij iedereen in de smaak valt. Charlotte Nagtegaal van MeMo²: 'Naast het feit dat men vraagtekens zet bij het gezondheidsgehalte van de ontbijtvervangers, is de samenwerking tussen de radio-dj's en het merk Belvita niet helemaal geslaagd.'

Slap geklets

De respondenten vinden de situatie ongeloofwaardig. 'Slap geklets over een koekje', vindt een van de kijkers. 'Nodigt mij niet uit, begin ook zin te krijgen in het broodje gezond dat de collega neemt.'

Desondanks is de boodschap van de reclame voor de meeste mensen wel duidelijk (56%), maar het gesprek tussen de dj's wordt gezien als saai, oninteressant en niet uitnodigend.

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Credits:

Production company: Lukkien
Director: Alain Friedrichs
DoP: Niels Boon
Producer: Mattijs van Moorsel | Suzanne Muijs
Concept: Gerard Joosten
Creative Director: Jos Leene

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in