Overslaan en naar de inhoud gaan

Digital Design Case: Scheuren door zandbank met Audi Q5

Mediamonks verandert zandbak in 3D-parcours voor virtuele race-ervaring.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In samenwerking met het Noorse POL ontwikkelde MediaMonks een in-store installatie voor Audi-dealers waarmee bezoekers de nieuwe Audi Q5 kunnen testen op een zelf ontworpen parcours.

related partner content for mobile comes here

Bezoekers bouwen zelf een testomgeving in een bak met vierhonderd kilo zand. Met een Kinect-camera en Lighthouse trackingsysteem wordt het parcours vervolgens op meer dan 200 duizend punten in kaart gebracht, waarna een computer de hoogte- en diepte-scan omzet in een 3D-model die bezoekers in VR kunnen verkennen met de Audi Q5.

MediaMonks-regisseur Tom Rijpert: “Doordat we de hele productie in handen hadden, sluiten de installatie en TVC goed op elkaar aan. Beide campagne-onderdelen leveren hetzelfde gevoel van kinderlijk enthousiasme.”

FWA riep het project uit tot Site Of The Day. De making-of heeft al bijna 500 duizend views en werd meer 1200 keer gedeeld.

Credits
Bureau: POL
Digitale productie: MediaMonks

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende , waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

 

 

Tip: submit your work to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere van Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in