Overslaan en naar de inhoud gaan

Hayden Roberts lanceert Hayden & Co.

Het nieuwe designbureau Hayden & Co. richt zich op identiteitsontwikkeling en positionering van producten en merken. Zes vragen aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie is Hayden?
‘Ik heb zeven jaar bij Design Bridge in Amsterdam gewerkt. De afgelopen jaren heb ik als freelancer merken geholpen met identiteitsontwikkeling en positionering. Daarmee heb ik een netwerk opgebouwd en gespaard om een eigen bureau te beginnen.’

related partner content for mobile comes here

Wie zijn je compagnons?
‘Alle hebben hun eigen specialiteit met een aantal jaren ervaring in hun vakgebied. Iedereen werkt onafhankelijk, maar in de vorm van dit bureau kunnen we gespecialiseerde teams opzetten voor de specifieke aspecten van branding en ontwerp. Afhankelijk van het project kiezen we de juiste mensen uit.’

Wat kunnen we van Hayden & Co. verwachten?
‘We zorgen voor de identiteitsontwikkeling en positionering van nieuwe producten en alles wat daarbij hoort, zoals onderzoek, naamgeving en verpakking. Vandaag hebben we bijvoorbeeld getekend voor een nieuw frisdrankmerk. De smaak ervan is al ontwikkeld, maar de rest mogen we met een klein team invullen.’

Waarom ben je je eigen bureau begonnen?
‘Ik heb altijd al een klein bureau willen starten, maar nu heb ik er het vertrouwen en de expertise voor. Mijn specialiteit is grafisch ontwerp, maar door de jaren heen heb ik me verder ontwikkeld en contacten opgedaan. Met een netwerk van ervaren mensen kun je als klein bureau dezelfde kwaliteit bieden als grotere bureaus. Ik denk dat grote merken steeds meer open staan voor kleine bureaus.’

Wat is het voordeel van een klein bureau?
‘Het gaat niet alleen om budget, maar ook om waar je naar op zoek bent. Een klein bureau is efficiënter en flexibeler: er is geen accountmanager, dus je praat direct met het creatieve team. En je hebt meer vrijheid, omdat de werkstructuur niet vast ligt. We kiezen voor elk project een gespecialiseerd team van experts. Voor Bavaria werken we bijvoorbeeld zelfs samen met een ander klein bureau. Zo krijg je telkens de expertise die je nodig hebt en kun je doelen behalen die je misschien met één groter bureau niet had bereikt.’

Wat is je doel voor dit jaar?
‘Aan het einde van het jaar wil ik mooie projecten hebben gedaan met Bavaria en het nieuwe frisdrankmerk en een paar nieuwe klanten erbij hebben. Ik kijk er erg naar uit om met de compagnons samen te werken en mooie merken te creëren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in