Overslaan en naar de inhoud gaan

ClickDistrict filtert fraudeclicks

ClickDistrict gaat met een nieuwe techniek de strijd aan tegen het groeiende probleem van clickfraude.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Clickfraude wil zegen dat uitgevers kunstmatig clicks genereren die geen waarde hebben voor de adverteerder.
Was dit probleem traditioneel verbonden met affiliatie campagnes, met de,opkomst van de geautomatiseerde ad-exchanges stak het ook de kop op in display. Het is eenvoudig voor uitgevers om toe te treden tot diverse exchanges, In Nederland zou het percentage fraudeclicks bij sommige exchanges inmiddels oplopen tot 30%.

related partner content for mobile comes here

Door kunstmatig hoge ctr's te boeken, suggereren publihsers dat een campagne op hun site beter scoort dan in werkelijkheid het geval is.Het gevolg is dat de adverteerder een groter deel van zijn budget besteedt bij deze ‘fraude segmenten’. 'De adverteerder betaalt echter letterlijk voor – waardeloze – traffic.

Marko Kloots, ceo van ClickDistrict: “Het kan nooit de bedoeling zijn dat een klant betaalt voor fraude traffic.' Door Click Filtering in te bouwen in het adserving platform van ClickDistrict, denkt hij dit euvel te verhelpen. Volgens hem biedt dit twee voordelen: 'Behalve dat de advertentie uiting terecht komt in een umfeld van beter niveau, stijgt ook de werkelijke waarde van de click.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in