Overslaan en naar de inhoud gaan

Programmaonderdelen in SKO Web-tv

Stichting KijkOnderzoek (SKO) meet sinds januari ook de programmaonderdelen die op internet worden bekeken. Daarmee verandert vanaf 7…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een voorbeeld van de nieuwe rapportage

related partner content for mobile comes here

hield al bij hoe vaak volledige televisieprogramma’s via internet werden bekeken. Daar komt nu de meting van specifieke programmaonderdelen bij onder het kopje ‘segmenten tv-uitzending’. Hiervoor maakt de stichting gebruik van de video-tracking tool Stream Sense van comScore. De metingen lopen tot en met zes dagen na de uitzenddag.

Door de uitbreiding komt de rapportage er anders uit te zien. Tot nu toe werd de toplijst gesorteerd op aantal streamstarts. Dit gebeurt vanaf nu op het gemiddeld aantal actieve streams (‘gaas’). Hierin wordt ook rekening gehouden met de afspeelduur per streamstart. Zo wordt volgens SKO de rapportage van web-tv beter vergelijkbaar met het gemiddelde aantal televisiekijkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in