Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen verbod op reclame van snoep

Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) ziet niets in een verbod op de reclame van snoep. Daarmee onderscheidt de Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoogervorst kiest vooralsnog voor zelfregulering, zei hij maandag in de Tweede Kamer. DeKamer dringt aan op een verbod van op kinderen gerichte reclame. PvdA, GroenLinks en SP zijndaarvoor en het CDA noemde dat standpunt sympathiek.

related partner content for mobile comes here

Erg principieel klonk Hoogervorsts afwijzing van het reclameverbod op snoep niet. Deminister stelde zich achter een ban op werving voor tabak en sluit een verbod op reclame vooralcoholica niet uit.

Met zijn initiatief reageerde Demotte op een oproep van de Wereldgezondheidsorgansatie(WHO). De Belgische minister wil echter verder gaan. Hij lanceert binnenkort een campagnetegen junkfood. Slechte voeding en veel zoetigheid leiden tot overgewicht en diabetes. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in