Overslaan en naar de inhoud gaan

FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli gaan samen in de Omnicom PR Group

Operaties samengevoegd, bureaus blijven ook onder eigen merknaam actief
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli voegen hun hun activiteiten op de Nederlandse markt samen onder de naam Omnicom Public Relations Group. De nieuwe organisatie gaat vanuit één pand werken in Amstelveen.

related partner content for mobile comes here

Rosalinde van de Wall, afkomstig van Fleishman, komt aan het hoofd te staan van de nieuwe organisatie. Monique Botman, van Porter Novelli, maakt deel uit van het managementteam.

De drie bureaus blijven ook onder de eigen merknaam actief in Nederland, bijvoorbeeld voor internationale klanten die via een van de drie bureaunetwerken ‘binnenkomen’ in Nederland.

Paraplu-organisatie

De oprichting van de Nederlandse tak volgt de internationale oprichting van de Omnicom PR Group in New York, een jaar geleden. Deze paraplu-organisatie kwam boven de elf PR-bureaus van Omnicom en staat onder leiding van de Nederlandse Karen van Bergen.

‘In de 12 maanden dat Omnicom Public Relations Group bestaat, hebben we gemerkt wat de kracht is van samenwerking in een geïntegreerd team’, zegt zij in het persbericht. De samenwerking helpt de organisatie volgens Van Bergen ‘nog beter te worden in het aantrekken van talent en geeft ons de kans om meer en bijzondere services aan onze klanten te bieden.’

Vier markten

De samenvoeging heeft plaats in vier Europese markten, naast Nederland in Italië, Frankrijk en Spanje. De general managers rapporteren aan David Gallagher, president growth and development, international. De transitie naar het werken volgens dit nieuwe model start per direct.

Omnicom PR Group Nederland richt zich op drie aandachtsgebieden:

- Social Impact & Creating Shared value, dat zich richt op opdrachtgevers bij overheid, non-profits en bedrijven.
- Creative Strategy, gericht op het leveren van datagedreven en meetbare content en campagnes voor klanten.
- Reputatiemanagement, waaronder onderwerpen als public affairs, crisis- en issuemanagement, interne communicatie en CEO-positionering vallen.

Op de foto: de Nederlandse general manager Omnicom PR Group, Rosalinde van der Wall

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in