Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerlijkheid duurt het langst?

Aegon heeft nu een paar maanden de Eerlijk Over..-campagne lopen. Eerlijkheid als kernwaarde... Ik moet er nog steeds aan wennen. Wat wil…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat het voorheen lastig was om eerlijk te zijn? Dat eerlijkheid een schaars en daarmee onderscheidend fenomeen is onder verzekeraars? Dat ze soms tekortschieten? Bij de lancering wierp de campagne de nodige discussie op. Een aantal blogreacties:

related partner content for mobile comes here

‘Hypocrisie ten top! Hoe haalt uitgerekend Aegon het in zijn hoofd om zich met eerlijkheid te associëren? Ik heb mezelf ruim 10 jaar geleden met mooie praatjes een Koersplan (100% dochter van...)laten aansmeren. Mooie prognoses, maar men vergat te vertellen dat er fikse percentages voor overlijdensrisico en administratieve kosten worden ingehouden (...).’

‘Blijkbaar vindt Aegon zelf ook dat ze dus in het verleden niet eerlijk geweest. Ben benieuwd hoe ze denken de (...) tussenpersoon aan te pakken, of houdt de campagne in dat Aegon haar handen in onschuld zal (...) wassen en geen verantwoording voor tussenpersonen zal willen dragen.’

‘Een nieuwe slogan van Aegon,"eerlijk over later", waren zij maar eerlijk over het verleden!’

Uiteraard waren deze reacties te verwachten, gezien de LegioLease geschiedenis waar Aegon nou eenmaal mee geassocieerd wordt. Eerlijk gezegd denk dat elke ambitieuze positionering dezelfde reactie had uitgelokt. Dit verleden mag geen reden zijn om geen nieuw merkgezicht te tonen.
Terug naar eerlijkheid. Eerlijkheid lijkt mij van cruciaal belang in een hechte, intieme relatie, maar geldt dat ook voor een oppervlakkige, haast incidentele relatie met een verzekeraar? Wekt openlijke eerlijkheid dan juist geen afstand in de hand? Eerlijkheid legt een hypotheek op de klantrelatie. Eerlijkheid heeft immers een moreel absolutisme. Je bent het of je bent het niet. Er zit niets tussen. Daarmee dwingt deze stellingname de ander haast tot een gelijkwaardige bekentenis.

Ongetwijfeld heeft They ook nagedacht over openheid, transparantie etc., maar wie roept dit tegenwoordig niet? In deze bange financiële tijden zou ik een slok oneerlijkheid op de koop toenemen als ik wist dat mijn verzekeraar rock-solid was. Je moet immers een aantal jaren met elkaar door...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in