Overslaan en naar de inhoud gaan

Search and destroy op Google

Google liet recent onderzoek uitvoeren naar merkaffiniteit in relatie tot zoeken, met andere woorden: kun je ook aan branding doen in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

liet recent onderzoek uitvoeren naar merkaffiniteit in relatie tot zoeken, met andere woorden: kun je ook aan branding doen in searchmarketing.

related partner content for mobile comes here

Henry Eccles, Google's product marketing manager EMEA in Londen, besprak de resultaten met .

Belangrijkste conclusie: een sterke betaalde aanwezigheid in de top of kantlijn van een zoekresultatenpagina versterkt niet alleen de eigen merkwaarde, maar heeft met name nadelige gevolgen voor de merkwaarde van de niet-aanwezige concurrent.

Want een betere merkherkenning door een goede (betaalde) aanwezigheid in de zoekresultaten is leuk, maar volgens Eccles zit de grootste winst in de verliezen van de niet-betalende concurrent: 'De front-of-mind-factor is cruciaal, er is tenslotte maar één plek vrij in het hoofd van de consument.'

Het hele artikel staat op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in