Search and destroy op Google
Google liet recent onderzoek uitvoeren naar merkaffiniteit in relatie tot zoeken, met andere woorden: kun je ook aan branding doen in searchmarketing.
Henry Eccles, Google's product marketing manager EMEA in Londen, besprak de resultaten met Marketingonline.nl.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBelangrijkste conclusie: een sterke betaalde aanwezigheid in de top of kantlijn van een zoekresultatenpagina versterkt niet alleen de eigen merkwaarde, maar heeft met name nadelige gevolgen voor de merkwaarde van de niet-aanwezige concurrent.
Want een betere merkherkenning door een goede (betaalde) aanwezigheid in de zoekresultaten is leuk, maar volgens Eccles zit de grootste winst in de verliezen van de niet-betalende concurrent: 'De front-of-mind-factor is cruciaal, er is tenslotte maar één plek vrij in het hoofd van de consument.'
Het hele artikel staat op Marketingonline.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid