Search and destroy op Google


Google liet recent onderzoek uitvoeren naar merkaffiniteit in relatie tot zoeken, met andere woorden: kun je ook aan branding doen in searchmarketing.
Henry Eccles, Google's product marketing manager EMEA in Londen, besprak de resultaten met Marketingonline.nl.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBelangrijkste conclusie: een sterke betaalde aanwezigheid in de top of kantlijn van een zoekresultatenpagina versterkt niet alleen de eigen merkwaarde, maar heeft met name nadelige gevolgen voor de merkwaarde van de niet-aanwezige concurrent.
Want een betere merkherkenning door een goede (betaalde) aanwezigheid in de zoekresultaten is leuk, maar volgens Eccles zit de grootste winst in de verliezen van de niet-betalende concurrent: 'De front-of-mind-factor is cruciaal, er is tenslotte maar één plek vrij in het hoofd van de consument.'
Het hele artikel staat op Marketingonline.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid