Zomerestafette: Interessante mix tussen exclusiviteit en het goede doel
Nokia heeft voor de aanstaande introductie van haar nieuwe model de N96 de promotie Face the Task in het leven geroepen. Hierin wordt een unieke combinatie gemaakt tussen exclusiviteit en het goede doel.
Uiteraard ziet de site er gelikt uit, zoals we van Nokia gewend zijn. Nokia weet ook als geen ander dat er altijd een groep fans is die het toestel zo snel mogelijk wil hebben. En wat kun je hun beter bieden dan het toestel (96 limited editions van de N96) te ontvangen nog voor de officiele introductiedatum in hun land. En dat kan op 2 manieren.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaOp de min of meer "reguliere manier" door deel te nemen aan een prijsvraag en hem op deze manier te winnen. Deze prijsvraag is overigens wel heel mooi uitgevoerd en zeker de moeite van het bekijken waard. Dit wordt uiteraard wel vaker gedaan door merken, denk bijvoorbeeld aan Operation 6453 van Nike (al kon je daar alleen het recht winnen om een limited edition te kopen).
De 2e manier is echter bij mijn weten nieuw en biedt een interessante link met het WNF. Op bepaalde timeslots is het namelijk mogelijk om ? 759 te doneren aan het Rode Panda project van het WNF. De N96 limited edition krijg je dan cadeau. Een positieve manier om je product te promoten en een bijdrage te leveren aan het goede doel. Mits het uiteraard transparant gebeurt. Ben benieuwd of Nokia ook de opbrengst uiteindelijk op haar site vermeld na afloop van de actie.
Een mooie campagne met een hoog bereiks potentieel door de virale content.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid