Overslaan en naar de inhoud gaan

Dienstverlening thuiswinkelbedrijven niet in orde

De dienstverlening van thuiswinkelbedrijven laat te wensen over. De grootste ergernissen zijn hoge verzendkosten en beperkte en weinig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En, zo blijkt uit onderzoeksresultaten van de ICT Barometer van Ernst & Young, bij 40 procent van de mensen die thuiswinkelen, gaat er weleens iets mis bij de bestelling of levering.

related partner content for mobile comes here

De grootste ergernissen komen voort uit gebrekkige dienstverlening. Naast de hoge verzendkosten (58 procent), worden tijdstip van aflevering (37 procent), gewenste product niet op voorraad (33 procent), inefficiënte betalingswijze (19 procent) en niet op tijd leveren (18 procent) als negatief ervaren door de ondervraagden.

Hoewel er van incidenten wordt gesproken, blijkt uit het onderzoek dat bij vier op de tien mensen die online kopen wel eens iets mis gaat bij de bestelling, levering of betaling.

Van de 7,3 miljoen Nederlandse online consumenten in 2007 zijn er dus bijna drie miljoen klanten die dreigen over te stappen naar een andere webwinkel. 'Bedrijven die hun dienstverlening niet op orde hebben, spelen met vuur', aldus Ernst & Young.

'Klanten hebben een stuk minder loyaliteit naar webwinkels dan naar reguliere winkels. Reguliere winkels kunnen voor hun klantenbinding nog terugvallen op het persoonlijke contact. Bij webwinkels is dit niet het geval. Het ontbreken van een vriendelijk gezicht of een verontschuldigende glimlach bij fouten, legt de lat gewoon hoger'.

De helft van de ondervraagden geeft aan dat de betrouwbaarheid afhankelijk is van de betalingswijze en de dienstverlening van de internetwinkel. De creditcard - objectief gezien toch een zeer betrouwbaar betalingsmiddel ? wordt door 54 procent van de ondervraagden als onbetrouwbaar gezien. Vorig jaar was dit 39 procent.

iDeal doet het goed
iDEAL wint daarentegen terrein. Vorig jaar werd de online betaalmethode via internetbankieren door 21 procent als onveilig gezien, nu is dat nog maar een procent.

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in