Overslaan en naar de inhoud gaan

Definitieve fusie Publicis en Omnicom stap dichterbij

De verplichte wachttijd voor de Amerikaanse antitrustwet is verstreken en daarmee is de definitieve fusie tussen Publicis en Omnicom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betekent dat Amerikaanse toezichthouders de grootste reclamefusie ooit niet zullen afwijzen. Dat maakt de weg vrij voor de totstandkoming van 's werelds grootste marketingcommunicatieholding (Publicis Omnicom Group).

related partner content for mobile comes here

Inmiddels is er ook officieel goedkeuring in Canada, India, Turkije, Zuid-Afrika en Zuid-Korea en de verwachting is dat andere fusiewaakhonden niet zullen dwarsliggen.

De topmannen van beide concerns - John Wren van Omnicom (foto rechts) en Maurice Lévy van Publicis - zeggen optimistisch te zijn over de voortgang. De fusie moet langs 16 jurisdicties (in totaal 46 landen). Ook de aandeelhouders van beide bedrijven moeten nog hun fiat geven. Lévy meldde vorige maand al dat de concerns, vooruitlopend op de fusie, al bezig zijn met de integratie.

De fusie tussen Omnicom en Publicis (de nummer 2 en 3 reclameholdings in de wereld) werd in juli aangekondigd. Het (lees: een postbus) komt in Nederland.

Nieuwe holding: The & Partnership
In de schaduw van de fusie tussen Omnicom en Publicis is volgens ook een nieuwe, kleinere, wereldwijde holding opgezet: The & Partnership. Daarin zijn Chi & Partners (ondersteund door WPP), digitale- en CRM-shop Rapier, pr-firma Halpern en socialbureau The Social Practice. Deze nieuwe holding wordt gevestigd in het Verenigd Koninkrijk, maar is ook aanwezig in New York, Singapore en Zuid-Amerika.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in