Definitieve fusie Publicis en Omnicom stap dichterbij
Het betekent dat Amerikaanse toezichthouders de grootste reclamefusie ooit niet zullen afwijzen. Dat maakt de weg vrij voor de totstandkoming van 's werelds grootste marketingcommunicatieholding (Publicis Omnicom Group).
Inmiddels is er ook officieel goedkeuring in Canada, India, Turkije, Zuid-Afrika en Zuid-Korea en de verwachting is dat andere fusiewaakhonden niet zullen dwarsliggen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe topmannen van beide concerns - John Wren van Omnicom (foto rechts) en Maurice Lévy van Publicis - zeggen optimistisch te zijn over de voortgang. De fusie moet langs 16 jurisdicties (in totaal 46 landen). Ook de aandeelhouders van beide bedrijven moeten nog hun fiat geven. Lévy meldde vorige maand al dat de concerns, vooruitlopend op de fusie, al bezig zijn met de integratie.
De fusie tussen Omnicom en Publicis (de nummer 2 en 3 reclameholdings in de wereld) werd in juli aangekondigd. Het hoofdkantoor (lees: een postbus) komt in Nederland.
Nieuwe holding: The & Partnership
In de schaduw van de fusie tussen Omnicom en Publicis is volgens Adage.com ook een nieuwe, kleinere, wereldwijde holding opgezet: The & Partnership. Daarin zijn Chi & Partners (ondersteund door WPP), digitale- en CRM-shop Rapier, pr-firma Halpern en socialbureau The Social Practice. Deze nieuwe holding wordt gevestigd in het Verenigd Koninkrijk, maar is ook aanwezig in New York, Singapore en Zuid-Amerika.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid