Overslaan en naar de inhoud gaan

'De trein dendert door' (Visie Mobile 2015)

Camiel Verhey (MEC) spreekt zijn verwachtingen voor komend jaar uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

2015: het jaar waarin het voor merken nog belangrijker wordt om de interactie van consumenten op mobiel te omarmen, te begrijpen en goed te bedienen. 

related partner content for mobile comes here

Of het nu om iBeacons, Smartwatches, Augmented reality, Virtual reality of NFC chips gaat, één ding is zeker: alle interacties zijn direct of indirect mobiel gerelateerd. De wereld om ons heen krijgt steeds meer een mobiele focus.

Voor de gebruiker betekent de groeiende mobiele focus dat er veel te kiezen valt, waarbij men zelf bepaalt welke ontwikkeling te omarmen en welke niet. Belangrijker, en waar wij in ons vakgebied vooral mee te maken gaan krijgen, is de vraag hoe merken, producten en services op de juiste manier inspelen op deze keuzes. Als merk weten wat je minimaal moet doen en waar de kansen liggen, is essentieel om de kansen op mobiel te benutten.

Mijn verwachting is dat in het digital-out-of-home segment, mobiel een steeds belangrijkere rol gaat spelen. Enerzijds door ontwikkelingen met mobile payments, anderzijds door de location based mogelijkheden. Retailers, horeca en dienstverleners moeten stappen maken om via mobiel de costumer journey goed te bedienen. 

Daarnaast zullen de toepassingen van apps op mobiel en smart-devices steeds meer worden toegespitst op de persoonlijke behoeften van mensen. Deze toepassingen zullen, al dan niet gewenst, gaan bijdragen aan autonome beslissingen die wij dagelijks maken. Ik verwacht dan ook dat de wildgroei aan apps nog meer gaat stagneren en mobiele/responsive websites een belangrijkere basis gaan vormen in de communicatie en functionaliteit. Apps zullen worden ingezet voor een echt specifieke meerwaarde.

Al met al genoeg interessante ontwikkelingen voor de gebruiker en volop kansen voor merken om hierop in te spelen in 2015. De ‘mobiele’ trein is echter allang vertrokken, het is nu zaak dat je erin zit of er alsnog op de juiste manier weet op te springen.

Camiel Verhey is Mobile Director bij MEC

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in