Coca-Cola Nederland stelt twee nieuwe Youtube-sterretjes voor


Coca-Cola Nederland is actief met twee Youtube-formats, Coke FrisChicks en het relatief nieuwe Coke Coolbox. Bij Coke FrisChicks verwelkomt Coca-Cola Nederland twee nieuwe vloggezichten, de 17-jarige Susan Radder en de 18-jarige Romy Gevers. Coca-Cola Nederland beschrijft de meiden zo: ‘Romy en Susan zijn al enkele jaren beste vriendinnen. Ze hebben lef en zijn spontaan, strijdlustig en creatief. Geknipt dus voor de rol van Coke FrisChicks. Samen hebben ze een jaar terug al stappen gezet in de YouTube scene met hun eigen kanaal “Room & Suus VS de rest”, waarop ze het opnamen tegen andere YouTubers.’ De bedoeling is dat de twee de komende periode de strijd met elkaar aangaan om jongeren op een originele en positieve manier te verrassen. De Youtube-filmpjes die worden gepubliceerd op CokeTV komen tot stand in samenwerking met UM en OnLane.
Uiterste voorzichtigheid
Coca-Cola Nederland benadrukt in de aankondiging dat het voor het concern de hoogste prioriteit is om met zijn marketing verantwoordelijk te werk gaan en zich daarbij ‘op geen enkele manier te richten op kinderen’. De company zegt verder: ‘Coca-Cola hanteert daarom de industrie-brede maar ook eigen aanvullende gedragscodes om geen reclame te maken richting kinderen. Voor Nederland is de leeftijdsgrens vanaf 13 jaar. Het Coca-Cola YouTube kanaal is dan ook gericht op jongeren van 13 jaar en ouder. Bovendien maken UM en Coca-Cola met alle mediapartners, dus ook YouTube, afspraken die in lijn zijn met bovenstaande en wordt continue gemonitord of alle marketinginspanningen voldoen aan deze richtlijnen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid