Overslaan en naar de inhoud gaan

will.i.am wordt gezicht van Nescafé Dolce Gusto

Nestlé en artiest tekenen contract voor twee jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nescafé Dolce Gusto strikte zanger en producer will.i.am voor een langdurige samenwerking. De campagne is inmiddels gestart op Facebook, waar de artiest 2 dagen lang alle Facebookpagina’s van Nescafé Dolce Gusto

related partner content for mobile comes here

De commercial wordt ook als eerste op Facebook getoond, en vanaf vrijdag verschijnt de commercial op TV.

Marketingmanager Nescafé Dolce Gusto Harm de Groot over de samenwerking: ‘De Nescafé Dolce Gusto-campagnes draaien om creativiteit. We willen met deze nieuwe campagne de parallel tussen muziek en koffiecreatie laten zien. Want als je een hit wil maken moet je creatief zijn, en dat geldt voor koffie net zo goed. Dat is de hoofdboodschap.’

Om het koffieverhaal goed te vertellen, heeft Nescafé Dolce Gusto ook de eigen barista Ola Persson naar voren geschoven. Will.i.am en Ola interviewen elkaar in de film, en leggen zo uit wat de overeenkomsten zijn tussen muziek en koffie maken.

Otis Redding
De interviews vonden plaats in de Metropolis-studio in Londen. Valerie van Willigen, head of marketing & communication bij Nestle: ‘Wat heel leuk is, dat will.i.am speciaal voor deze campagne het nummer ‘Sittin’ on the Dock of the Bay’ van Otis Redding heeft geremixed. Terwijl ze in de film aan die remix werken, geeft het ons de gelegenheid om uit te leggen hoe dit ook werkt bij koffie.’

Afgesproken is dat Nescafé Dolce Gusto en de artiest twee jaar zullen samenwerken. Van Willigen: ‘We hebben gezocht naar een artiest die onze positionering belichaamt en die dat heel goed kan uitleggen. En will.i.am is daarvoor perfect, vanuit de creativiteit, maar ook omdat hij zo geïnteresseerd is in technologische innovatie, en zo onconventioneel is. En hij past goed bij de doelgroep van Nescafé Dolce Gusto.’

Lees ook het uitgebreide interview met ), over de marketingstrategie van Nescafé Dolce Gusto  (premium content).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in