Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola koopt 10% Green Mountain Coffee Roasters

Coca-Cola heeft voor 1,25 miljard dollar een belang van 10 procent genomen in Green Mountain Coffee Roasters. Dit bedrijf bouwt een systeem…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De koop past in Coca-Cola’s strategie om &;belangen te nemen in veelbelovende nieuwe merken en technologieën en ze te helpen met groeien&;. Voorbeelden hiervan zijn Zico coconut en Honest Tea, aldus Bloomberg.

related partner content for mobile comes here

Green Mountain is eigenaar van het merk Keurig koffie. Het merk wil nu een systeem voor koude drankjes op de markt brengen, en Coca-Cola gaat dit ondersteunen. Met het nieuwe systeem hopen d twee marktaandeel af te snoepen van Sodastream.

Het systeem en de drankjes moeten in 2015 op de markt komen. Green Mountain zal onder andere bekers en hulzen van Coca Cola gebruiken in het nieuwe systeem. &;De consumenten hebben laten weten dat ze dat willen&;, zei de bestuursvoorzitter van Green Mountain, Brian Kelley, tijdens een persbijeenkomst. &;Het merk Coca Cola is heel populair voor koude drankjes.’

Coca-Cola zal overigens niet het enige merk op de bekers zijn; Green Mountain praat ook met andere merken over samenwerking. Welke dat precies zijn, werd niet gezegd. Of deze merken hiervoor ook een aanmerkelijk belang in het bedrijf moeten nemen, werd ook niet gezegd.

Bron: FD

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in