Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: nettowinst stijgt, maar omzet daalt

Unilever zag de nettowinst vorig jaar weliswaar met 9 % stijgen, maar de omzet liep 3 % terug.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit die Unilever vandaag presenteerde.

related partner content for mobile comes here

Unilever kampt vooral met de zwakke economie, de dure euro en de lagere wisselkoersen in opkomende markten. Hierdoor blijft van de omzet in andere valuta minder over.

In het vierde kwartaal realiseerde Unilever een omzet van 11,8 miljard euro. Vorig jaar was dat in dezelfde periode 12,6 miljard euro. Voor heel het jaar 2013 kwam de omzet uit op 49,8 miljard euro, wat neerkomt op een daling van 3 procent.

In 2012 wist Unilever de grens van 50 miljard nog te passeren, terwijl het levensmiddelenconcern daar nu weer onder is gezakt.

De onderliggende omzetgroei begroeg in het vierde kwartaal wel 4,1 procent.

Ook wist Unilever de marges te vergroten, onder andere door producten met een lage marge af te stoten en besparingsprogramma&;s door te voeren.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in