
Een vijfde van de ondervraagde Britten zegt afgeleid te zijn als ze product placement in een film of TV-programma tegenkomen, en een zelfde percentage denkt dat product placement een negatieve impact heeft op hun kijkplezier.
Aan de andere kant denkt 13 procent dat men eerder een product zal kopen als men dat ziet in een TV-programma.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftVolgens ander onderzoek van Nielsen naar de houding van Britse kijkers aangaande product placement in Amerikaanse series, meent een kwart van de respondenten een positiever beeld te hebben van een merk dat ze hebben onthouden.
Vanaf 28 februari is betaalde product placement toegestaan op de Britse TV. Omroepen moeten dan wel een speciaal logo aan het begin en einde van het programma uitzenden, ook na iedere commercial-break, gedurende 3 seconden.
Overigens is product placement op de BBC nog steeds niet mogelijk, en de nieuwe wet geldt ook niet voor alcohol- en snackmerken.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee