Overslaan en naar de inhoud gaan

Britten niet heel negatief over product placement

Vanaf 28 februari worden ook de Britten blootgesteld aan product placement op TV. Lightspeed Research onderzocht in opdracht van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een vijfde van de ondervraagde Britten zegt afgeleid te zijn als ze product placement in een film of TV-programma tegenkomen, en een zelfde percentage denkt dat product placement een negatieve impact heeft op hun kijkplezier.

related partner content for mobile comes here

Aan de andere kant denkt 13 procent dat men eerder een product zal kopen als men dat ziet in een TV-programma.

Volgens ander onderzoek van Nielsen naar de houding van Britse kijkers aangaande product placement in Amerikaanse series, meent een kwart van de respondenten een positiever beeld te hebben van een merk dat ze hebben onthouden.

Vanaf 28 februari is betaalde product placement toegestaan op de Britse TV. Omroepen moeten dan wel een speciaal logo aan het begin en einde van het programma uitzenden, ook na iedere commercial-break, gedurende 3 seconden.

Overigens is product placement op de BBC nog steeds niet mogelijk, en de nieuwe wet geldt ook niet voor alcohol- en snackmerken.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in