Overslaan en naar de inhoud gaan

Bezitter digitaal abonnement kijkt toch analoog

Bezitters van een digitaal abonnement blijven in bepaalde gevallen onbewust analoog kijken. Vooral in de beginperiode van het abonnement…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit kwalitatief onderzoek dat Stichting KijkOnderzoek (SKO) door Intomart GfK heeft laten uitvoeren onder gebruikers van digitale televisie. Nu digitale televisie in 40 pct van de Nederlandse huishoudens aanwezig is, wordt de vraag volgens SKO steeds relevanter op welke manier mensen er gebruik van maken.

related partner content for mobile comes here

Binnen de huishoudens die deelnamen aan de interviews, die bij hen thuis plaatsvonden, waren het met name vrouwen en oudere kijkers die onbewust analoog blijven kijken. Daarnaast kijkt men soms met opzet via de analoge kabel omdat het makkelijker is om dit 'even snel aan te zetten'. Ook wordt bewust Teletekst via de analoge kabel gebruikt omdat deze niet altijd digitaal te verkrijgen is. Verder zijn andere televisies dan het huiskamertoestel in digitale huishoudens (zoals op de slaapkamer) verantwoordelijk voor een groot deel van het analoge kijken.

De huishoudens in het onderzoek geven bijna allemaal aan dat de betere beeldkwaliteit de belangrijkste reden is om voor digitale televisie te kiezen. De behoefte aan een beter beeld komt soms voort uit een slechte uitgangssituatie, bijvoorbeeld slechte ontvangst van één of meerdere zenders. Vooral de jongere mannen in het onderzoek zijn bij hun keuze voor digitale televisie het meest voor het betere beeld gegaan, al dan niet in samenhang met een nieuwe breedbeeld-flatscreen televisie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in