Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldwijde mediabestedingen 4 procent gegroeid

Ondanks de economische druk blijft de advertentiewereld in beweging, blijkt uit cijfers van Nielsen in Global AdView Pulse.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de periode januari tot en met maart 2008 zijn de wereldwijde mediabestedingen met 4 procent toegenomen. In deze periode zijn de bestedingen in Afrika met 16 procent gegroeid, Azië Pasific noteerde een groei van bijna 10 procent. In de meer ontwikkelde regio’s Noord-Amerika en Europa was de groei aanmerkelijk lager (Noord-Amerika +1% en Europa -0,4%). Hierdoor is hebben deze twee werelddelen één procentpunt aandeel verloren aan Azië Pacific.

related partner content for mobile comes here

De media- en reclamemarkt in Europa (Duitsland, Italië, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zwitserland, Turkije, Verenigd Koninkrijk) vlakte af in de eerste twee kwartalen van 2008. Televisie, verantwoordelijk voor 50 procent van de mediabestedingen op de Europese mediamarkt, liet als enige mediumtype een groei zien (+2,2%). De gestage groei van veel Europese landen en de effecten van economische onzekerheid hebben invloed op de advertentiebestedingen. De verwachting is echter dat de Uefa Euro Cup 2008 en de Olymische Spelen 2008 een positieve invloed zullen hebben op de advertentiebestedingen in de tweede helft van dit jaar.

Het recent gelanceerde Global AdView Pulse moet een volledig overzicht geven van actuele trends en ontwikkelingen in de media- en reclamemarkt. Door harmonisatie van data moet Pulse een consistent beeld geven van de trends binnen branches, wisselkoersen en tijd. Van ieder land is verder een aantal economische parameters toegevoegd en geven experts uit ieder land commentaar op de trends in hun markt om de ontwikkelingen te verduidelijken. Global AdView Pulse rapporteert over 26 landen wereldwijd. De mediabestedingen in Noord- Amerika, Azië Pacific, Europa en Afrika worden in kaart gebracht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in