
Dat zeggen Intomart GfK en Sanoma aan te tonen met een onderzoek naar de waarde van tijdschriften onder 924 lezeressen: 'De kracht van het medium tijdschriften wordt grotendeels bepaald door de band die lezers hebben met hun favoriete tijdschrift.'
Een aantal cijfers uit het onderzoek:
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.com
73 procent van de lezeressen van een betaald tijdschrift ziet haar tijdschrift als een ‘betrouwbare bron van informatie’ en dat is 'significant vaker' dan bij een gratis tijdschrift (het percentage van gratis tijdschriften wordt niet genoemd.
81 procent van de betaalde tijdschriften worden gezien als een tijdschrift van hoge kwaliteit, tegenover 52 procent van de gratis tijdschriften.
79 procent ziet het lezen van een betaald tijdschrift als 'een moment voor zichzelf', tegenover 57 procent bij het lezen van een gratis tijdschrift.
Intomart GfK en Sanoma zeggen dat dit belangrijk is voor de reclame effectiviteit: 'Hoe relaxter en positiever de sfeer waarin de reclameboodschap wordt ontvangen, hoe beter de boodschap overkomt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee