Overslaan en naar de inhoud gaan

'Betaald tijdschrift beter dan dagbladmagazine'

Het effect van een advertentie in een zelfgekozen, betaald tijdschrift, is groter dan dezelfde advertentie in een gratis tijdschrift zoals…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zeggen Intomart GfK en Sanoma aan te tonen met een onderzoek naar de waarde van tijdschriften onder 924 lezeressen: 'De kracht van het medium tijdschriften wordt grotendeels bepaald door de band die lezers hebben met hun favoriete tijdschrift.'

related partner content for mobile comes here

Een aantal cijfers uit het onderzoek:

73 procent van de lezeressen van een betaald tijdschrift ziet haar tijdschrift als een ‘betrouwbare bron van informatie’ en dat is 'significant vaker' dan bij een gratis tijdschrift (het percentage van gratis tijdschriften wordt niet genoemd.
81 procent van de betaalde tijdschriften worden gezien als een tijdschrift van hoge kwaliteit, tegenover 52 procent van de gratis tijdschriften.
79 procent ziet het lezen van een betaald tijdschrift als 'een moment voor zichzelf', tegenover 57 procent bij het lezen van een gratis tijdschrift.

Intomart GfK en Sanoma zeggen dat dit belangrijk is voor de reclame effectiviteit: 'Hoe relaxter en positiever de sfeer waarin de reclameboodschap wordt ontvangen, hoe beter de boodschap overkomt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in