Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagnes) Twee Nivea-activaties

Nivea activeert dat het een lieve lust is. In de Amsterdamse Villa Arena, en op de Braziliaanse stranden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Amsterdam was het de beurt aan Nivea Men.

related partner content for mobile comes here

Het mannenmerk heeft een nieuw logo en een nieuwe merkclaim, dus dat moest gecommuniceerd.

Nivea liet hiervoor een video maken, waarin ‘gewone’ mannen ervaren hoe het voelt om 'Man of the Match' te zijn.

In de video wordt de nieuwe merkclaim ‘’It starts with you’’ gecommuniceerd, plus het nieuwe logo. De merkwaarden van Niveau, moderniteit & zelfvertrouwen, moesten worden versterkt.

Daarnaast moest de link met voetbal (Nivea is sponsor van de Nederlandse Eredivisie) worden gepromoot.

Op de winkelvloer zie je de Man of the Match-insteek terug in de promoties: bij het Kruidvat liggen er bijvoorbeeld DVD’s met Eredivisie hoogtepunten en kaarten voor wedstrijden.

Creatie was in handen van CMW (Uk Agency) & State 31

Zonne-energie in Brazilië
De tweede campagne, voor Nivea Sun, komt uit Brazilië. Hier plakte Nivea zonnepanelen met een oplader op een printadvertentie, waarmee je op het strand met zonne-energie je telefoon kunt opladen.

Het hele project duurde 8 maanden. Zes maanden om een zonnepaneel te ontwikkelen dat zo dun is als een papieren advertentie. En twee maanden testen of het überhaupt geprint kon worden…

Creatie: Draft FCB (Brazilië)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in