(Campagnes) Twee Nivea-activaties
In Amsterdam was het de beurt aan Nivea Men.
Het mannenmerk heeft een nieuw logo en een nieuwe merkclaim, dus dat moest gecommuniceerd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisNivea liet hiervoor een video maken, waarin ‘gewone’ mannen ervaren hoe het voelt om 'Man of the Match' te zijn.
In de video wordt de nieuwe merkclaim ‘’It starts with you’’ gecommuniceerd, plus het nieuwe logo. De merkwaarden van Niveau, moderniteit & zelfvertrouwen, moesten worden versterkt.
Daarnaast moest de link met voetbal (Nivea is sponsor van de Nederlandse Eredivisie) worden gepromoot.
Op de winkelvloer zie je de Man of the Match-insteek terug in de promoties: bij het Kruidvat liggen er bijvoorbeeld DVD’s met Eredivisie hoogtepunten en kaarten voor wedstrijden.
Creatie was in handen van CMW (Uk Agency) & State 31
Zonne-energie in Brazilië
De tweede campagne, voor Nivea Sun, komt uit Brazilië. Hier plakte Nivea zonnepanelen met een oplader op een printadvertentie, waarmee je op het strand met zonne-energie je telefoon kunt opladen.
Het hele project duurde 8 maanden. Zes maanden om een zonnepaneel te ontwikkelen dat zo dun is als een papieren advertentie. En twee maanden testen of het überhaupt geprint kon worden…
Creatie: Draft FCB (Brazilië)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid