Overslaan en naar de inhoud gaan

Aantal opgevraagde reclames van iOS is bijna gelijk aan Android

Uit een onderzoek van het advertentiebureau Adfonic blijkt dat het iOS op gebied van advertentie opvragingen met 40% niet veel onder doet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een van het advertentiebureau Adfonic blijkt dat het iOS op gebied van advertentie opvragingen met 40% niet veel onder doet aan dat van het Android platform (44%). Dit zijn opmerkelijke cijfers, aangezien het marktaandeel van Android boven de 75% ligt.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt verder dat ruim 24% van alle mobiele advertenties wordt opgevraagd door iPhone toestellen. De top 3 wordt verder aangevuld met iPad,(8,6%) en iPod touch (7,2%). Werelds best verkochte smartphone; de Samsung Galaxy s3 komt op een vierde plaats met 3,8%. Kanttekening die bij dit onderzoek gemaakt moet worden is dat de iPhone en iPad toestellen niet worden gespecificeerd naar naar type terwijl dit wel gebeurd bij de Samsung toestellen.

Een reden dat op platform gebied er weinig verschil zit tussen iOS en Android zou naar mijn mening kunnen komen door de 'low end' Android smartphones, die niet altijd connected zijn. Grofweg gezegd: Consumenten die voor een paar tientjes bij de AH of Kruitvat een eenvoudige Android smartphone toestel kopen, gebruiken deze minder intensief dan high-end iPhone gebruikers met veelal een mobiel data abonnement.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in