Aantal opgevraagde reclames van iOS is bijna gelijk aan Android
Uit een onderzoek van het advertentiebureau Adfonic blijkt dat het iOS op gebied van advertentie opvragingen met 40% niet veel onder doet aan dat van het Android platform (44%). Dit zijn opmerkelijke cijfers, aangezien het marktaandeel van Android boven de 75% ligt.
Uit het onderzoek blijkt verder dat ruim 24% van alle mobiele advertenties wordt opgevraagd door iPhone toestellen. De top 3 wordt verder aangevuld met iPad,(8,6%) en iPod touch (7,2%). Werelds best verkochte smartphone; de Samsung Galaxy s3 komt op een vierde plaats met 3,8%. Kanttekening die bij dit onderzoek gemaakt moet worden is dat de iPhone en iPad toestellen niet worden gespecificeerd naar naar type terwijl dit wel gebeurd bij de Samsung toestellen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaEen reden dat op platform gebied er weinig verschil zit tussen iOS en Android zou naar mijn mening kunnen komen door de 'low end' Android smartphones, die niet altijd connected zijn. Grofweg gezegd: Consumenten die voor een paar tientjes bij de AH of Kruitvat een eenvoudige Android smartphone toestel kopen, gebruiken deze minder intensief dan high-end iPhone gebruikers met veelal een mobiel data abonnement.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid