Overslaan en naar de inhoud gaan

Avro-mediadirecteur Lubbers naar Fox

Peter Lubbers, directeur Media bij de Avro, wordt per 1 september 2013 programmadirecteur bij Fox International Channels Benelux.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds zijn aantreden als directeur Media, in 2011 was Lubbers verantwoordelijk voor diverse Avro-programma’s die kunst & cultuur toegankelijk maken voor een breed publiek (De Tiende Van Tijl, Maestro, Strictly Come Dancing, Bloed, zweet en snaren, en Avro’s Junior Dance). Ook bestaande programma's als Opium en EenVandaag zijn onder zijn hoede verder ontwikkeld. Lubbers leverde volgens de omroep ook een grote bijdrage aan de voorbereiding op de aanstaande fusie met de Tros en de ontwikkeling van crossmediaal werken binnen de hele organisatie.

related partner content for mobile comes here

Per 1 september wordt Peter Lubbers bij Fox International Channels Benelux (FICB) programmaverantwoordelijk voor onder meer National Geographic, Nat Geo WILD, de entertainmentzender Foxlife en de foodzender 24Kitchen.

Lubbers: “De ideale combinatie van mijn persoonlijke ambities en die van FICB gaven de doorslag voor deze stap. Fox International Channels is een wereldwijd gerenommeerd multimediabedrijf met sterke groeiambities in de Benelux. Het is voor mij een geweldige kans en eer om daaraan te mogen bijdragen.'

Lubbers blijft de komende periode bij de Avro om zijn werkzaamheden zorgvuldig over te dragen. De omroep kijkt naar een 'oplossing voor de lange termijn'.

Lubbers was eerder ook werkzaam voor RTL7.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in