Overslaan en naar de inhoud gaan

Best bekeken Winterspelen ooit

Nog nooit hebben Nederlanders zo massaal op tv naar Olympische Winterspelen gekeken als de afgelopen editie in het Amerikaanse Salt Lake…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft de Dienst Kijk- en LuisterOnderzoek van de NOS becijferd. Wel werd het gemiddelde omlaag gehaald door enkele schaatsafstanden die, wegens het tijdsverschil, in Nederland 's nachts werden uitgezonden. In Nagano keken gemiddeld een miljoen mensen naar de live-uitzendingen, maar die waren ook op ongunstiger tijdstippen dan in Salt Lake City. De best bekeken Olympische uitzending was de 5 kilometer schaatsen bij de vrouwen. Afgelopen zaterdag trok dat programma een piek van 4,9 miljoen kijkers. Gemiddeld keken er 4,490 miljoen mensen naar. In week 8 staat vier keer het schaatsen in de topvijf. Na de 5000 meter dames volgt de 1500 meter heren met 4,125 miljoen kijkers. De derde plek is voor de 10.000 meter heren met 3,995 miljoen kijkers. Het zondagse 20.00 uur Journaal staat vierde met 3,325 miljoen kijkers en daarna komt de 1500 meter dames met 3,105 miljoen belangstellenden. De publieke omroep haalde in week 8 met name dankzij de Olympische Winterspelen een gezamenlijk marktaandeel van 51 procent. Daardoor kwamen de commerciële zenders samen uit op ‘slechts’ 37 procent. RTL4 had een marktaandeel van 15 procent, RTL5, 3 en Yorin 4 procent. SBS6 moest het doen met 8 procent, Net 5 met 4 en V8 met 3 procent.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in