Overslaan en naar de inhoud gaan

Shredderindustrie tik van Enron

De teloorgang van de Amerikaanse energiegigant Enron heeft veel bedrijven in een kwaad daglicht gesteld. Opmerkelijk genoeg is ook de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De National Association for Information Destruction (NAID) vertegenwoordigt fabrikanten en leveranciers van producten die papier versnipperen. Toen onthuld werd dat Enron via accountantsbureau Anderson belangrijke documenten via de shredder had laten verdwijnen, werd de NAID door de media in een hoekje gedrukt en moest ze zichzelf steeds verdedigen.

related partner content for mobile comes here

De tien jaar oude groep schreef snel een persbericht waarin zij Andersens doeleinden om papierversnipperaars te gebruiken, afkeurt. Een papierversnipperaar wordt immers meestal ingezet om de privacy van Amerikaanse burgers te beschermen.

Toen de mediazondvloed kwam, stonden bij de NAID de telefoons roodgloeiend. Eecutive director Bob Johnson vertelt achteraf meer dan zestig kranteninterviews te hebben gehouden evenals twaalf lokale en nationale tv- en radio-optredens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in