Overslaan en naar de inhoud gaan

ADR Nieuwsmedia heeft grootste bereik bij landelijke dagbladen

Dat blijkt uit de cijfers van NOM over de periode 2015-II/2016-I.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

NOM maakte vanochtend nieuwe bereikscijfers bekend over de periode tweede helft 2015 tot en met het eerste helft van 2016.

AD en alle regionale kranten van de Persgroep Nederland zijn sinds mei ADR Nieuwsmedia (met één landelijk dagblad, zeven regiotitels en 57 regionale edities). Deze combinatie heeft een bereik van 21,3 procent. Alle dagbladen van De Persgroep samen komen uit op een bereik van 27,8 procent. Daarmee is De Persgroep de grootste dagbladuitgever (al spreekt men daar liever van nieuwsmedia).

De Telegraaf+Metro+Holland Media Combinatie Dagbladen  hebben een gezamenlijk bereik van 18,5 procent. 

Willem-Albert Bol van de Persgroep reageert: ‘Met de NOM-vermelding kan ADR Nieuwsmedia extra gaan leven. Wij zijn met afstand de grootste en hebben daarmee de meeste impact van alle nieuwsmerken. Elke dag Nederland in al zijn breedte en diversiteit bereiken maakt ADR tot een uniek merk.’

Dagbladen ‘solo’
Volgens NOM is De Telegraaf in bereik nog steeds het grootste dagblad (9,5 procent), maar AD Dagbladen (inclusief de regionale AD-titels) nadert met 9,4 procent. Gratis dagblad Metro heeft een bereik van 7,4 procent.

Het totale dagbladbereik is ruim 6,8 miljoen.

Publiekstijdschriften
Bij de publiekstijdschriften is (Kampioen en Allerhande niet meegerekend) Libelle (Sanoma) het grootste in bereik: 11,8 procent. Donald Duck (Sanoma) heeft een bereik van 9,5 procent en Vrouw (TMG) 8,1 procent. Linda. volgt met 8,0 procent.

Het totale bereik van publiekstijdschriften is ruim 11,4 miljoen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in