Overslaan en naar de inhoud gaan

Amstel onthult wat mannenvriendschap bijzonder maakt

Creatief bureau Indie Amsterdam vertelt het verhaal achter Amstel bier
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De nieuwe commercial van Amstel is een verhaal over de geschiedenis van het merk en over vriendschap. De oprichters van Amstel waren namelijk twee goede vrienden: Charles de Pesters en Johannes van Marwijk Kooy. Zij vonden dat er in 1870 geen bier goed genoeg was voor hun avonden samen. Daarom besloten ze samen ‘het perfecte bier’ te brouwen.

related partner content for mobile comes here

Proosten

In de commercial zie je hoe de vrienden voor het eerst met elkaar proostten. Daarna zie je allerlei andere vrienden die samen bier drinken. De reclame laat zien dat samen proosten eigenlijk nooit veranderd is.

Bram Westenbrink, Marketing Directeur: ‘De nieuwste Amstel commercial laat zien wat mannenvriendschap zo bijzonder maakt. Een unieke insight: vrienden proosten op een heel eigen manier...’

Credits:

Opdrachtgever: HEINEKEN Nederland

Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Kiki Reyne, Steven van Leeuwen

Bureau: INDIE

Creative Director: Lode Schaeffer

Art: Lode Schaeffer

Copy: Lode Schaeffer, Lysbeth Bijlstra, Rogier Mahieu 

Producer: Ineke Koornstra, Mariëlle Baggerman

Account: Chris Vannitsem

Productiemaatschappij: Czar

Regisseur: Willem Gerritsen

D.O.P.: Jonas Alarik

Producer: Willem Bos

Editor: Teun Rietveld

Muziek en geluid : Audentity (Niels den Otter)

Post productie: De Grot

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in