Overslaan en naar de inhoud gaan

40% van de Nederlanders loopt dagelijks een copyright risico.

Uit recent onderzoek van de Stichting Copyright en Nieuwe media , in samenwerking met online marktonderzoek bureau Multiscope , is gebleken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit recent onderzoek van de , in samenwerking met online marktonderzoek bureau , is gebleken dat bijna 40 % van alle Nederlanders dagelijks een "copyright" risico loopt.

related partner content for mobile comes here

Ca. 40% van de 5000 ondervraagden uit het Multiscope consumenten pannel geeft aan regelmatig breed op internet te publiceren.

Vervolgens loopt hiervan ca 25% een verhoogd risico om (onbewust) een inbreuk te maken op de bestaande wetgeving, omdat ze "geheel of gedeeltelijk" content overneemt die al op het internet aanwezig is.

Ook blijkt uit dit onderzoek dat men regelmatig geconfronteerd wordt met claims van allerlei incasso instanties, zowel uit de semi overheid hoek als vanuit commerciële incasso bureaus.

De Stichting Copyright en Nieuwe Media verwacht de komende tijd een sterke toename van het aantal claims, rechtszaken en schikkingen.

"Wetgeving uit een tijd dat de wereld, met een beperkt aantal creatieven, producenten en uitgevers nog inzichtelijk was, klakkeloos loslaten op een nieuwe (web) samenleving, die 40% van alle Nederlanders raakt, is natuurlijk uit den boze", aldus Voorzitter Ronald van den Hoff.
"Wij dringen dan ook aan op een fundamentele (Europese) discussie over de toekomst van "copyright". Binnen een (overheid) streven naar een kenniseconomie mag die discussie zeker niet ontbreken"

Het gehele onderzoek leest u

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in