Overslaan en naar de inhoud gaan

Wegener onderzoekt digitale krant

Wegener dagbladen test toekomstige dragers voor dagbladnieuws en -informatie. Samen met Philips Research onderzoekt de uitgever hoe nieuwe,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hiermee hoopt het dagbladenconcern inzicht te krijgen in de rol die nieuwe technologieën spelen bij nieuwsconsumptie in de toekomst. De tests worden uitgevoerd op de High Tech Campus Eindhoven en begeleid door Altuïtion, adviesbureau voor commerciële vernieuwing.
Naast toekomstige nieuwsdragers worden bestaande media zoals krant, tv, pc, mobiele telefoon en PDA getest. ‘Nieuwe technologieën maken het mogelijk om de krant op een volstrekt andere wijze te consumeren. Het lezen van de huidige papieren krant lijkt nauwelijks te veranderen, maar de vraag is welke dragers in de toekomst gebruikt gaan worden om nieuws te consumeren’, aldus Henk van der Zee, directeur van het Brabants Dagblad.

related partner content for mobile comes here

Van der Zee laat de nieuwe technieken samen met collega uitgever De Twentsche Courant Tubantia onderzoeken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in