Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongere Amerikanen noemen M&M als meest favoriete merk

In Nederland ligt dat toch wat anders, maar Amerikaanse jongere consumenten tussen de 13 en 49 jaar beschouwen M&M als hun favoriete…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Nederland ligt dat toch wat anders, maar Amerikaanse jongere consumenten tussen de 13 en 49 jaar beschouwen als hun favoriete merk.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit de BrandPower ranglijst van Genius Insight, die in de laatste stond.

Voor een groot deel is de ranglijst gebaseerd op wat de leukste en best herinnerde marketing-campagnes waren.

De nummer 2 is Sony, gevolgd door Hershey`s, Oreo, Google, Kellogg, Reese`s, Kleenex, Ya-hoo! en Nestle.

Als meest favoriete merken in hun productcategorie kwamen uit de bus American (luchtvaart-maatschappij), BMW (personenauto`s), Budweiser (bier), PlayStation (gaming), Marriott (ho-tels), Tropicana (sappen), Dove (huidverzorging), Doritos (snacks), Bacardi (sterke drank) en Nike (sportmerk).

Sommige grote merken zakten flink op de lijst.

Disney daalde van plaats 7 naar 28, Coke van 24 naar 39, Pepsi van 46 naar 80 en Levi`s van 17 naar 42.

Volgens Paul Jenkins van Genius Insight scoren vooral merken die eerlijk zijn in hun campagne goed. Merken waarbij de geclaimde eigenschappen niet overeenkomen met de ervaringen van de consument zijn niet populair. Dat verklaart waarom AOL ongeveer als laatste eindigde. Consumenten zien AOL vooral als een extra intermediair waar ze geen behoefte aan hebben. Alles wat AOL te bieden heeft kunnen consumenten elders verkrijgen en vaak ook nog gratis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in