Overslaan en naar de inhoud gaan

Waar wil de jeugd werken?

Uit onderzoek naar de werkgeverswensen van MBA’s blijkt dat de oude-economiebedrijven weer helemaal in zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat mag je althans concluderen als voormalige sterren aan het dotcomfirmament behoorlijk aan het vallen zijn. bijvoorbeeld stond vorig jaar nog op nummer 2 in de lijst van meest begeerde werkgevers en zakt nu naar nummer 18. Yahoo! daalt van 6 naar 17. McKinsey staat net als vorig jaar op nummer 1, gevolgd door de Boston Consulting Group (van 4 naar 2), Cisco Systems (van 7 naar 3), Goldman Sachs (van 3 naar 4) en Bain & Co. (op 5 blijven staan). Als vanouds veel adviesfirma’s dus, ook buiten de top-vijf. Accenture stijgt van 13 naar 6, Booz-Allen & Hamilton van 8 naar 7, Deloitte Consulting komt nieuw binnen op 12. Nog een paar stijgers: Intel stijgt van de 12de naar de 8ste plaats, Hewlett-Packard van 22 naar 9, AOL Time Warner is nieuw op 15, 3M stijgt van 45 naar 19, American Express van 44 naar 24. Ondernemingen die aan populariteit hebben ingeboet, zijn o.a. Microsoft (van 10 naar 21), Coca-Cola (van 23 naar 38) en Lucent (van 17 naar 40).

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Fortune<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in