Overslaan en naar de inhoud gaan

Online Nederlander wil financiële zekerheid

Internet is nog lang geen volwaardig alternatief voor traditionele financiële dienstverlening. Voorlopig blijft de rol van internet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In september 2000 overwoog nog een op de drie internetgebruikers informatie en prijsopgaven aan te vragen via internet. In maart 2001 was dat gedaald naar 29 procent. Dat blijkt uit de tweede Market Outlook Financiële Diensten Online van onderzoeksbureau Blauw Research in Rotterdam. 1026 Internetters werd gevraagd naar hun behoeften en attitude ten opzichte van online financiële dienstverleners.

related partner content for mobile comes here

47 Procent van de totale internetpopulatie heeft zich online georiënteerd op financiële producten, dat komt neer op ruim twee miljoen internetters. Zij zoeken dan vooral specifieke informatie over een dienst, vergelijken het aanbod van de dienstverleners en berekenen de kosten. Vooral nieuwe, minder ervaren internetters hebben een terughoudende opstelling; 76 procent wil zijn financiële zaken persoonlijk bij een adviseur afhandelen. Online financiële dienstverleners moeten hun bezoekersaantallen omzet dan ook bijna volledig van ervaren internetters hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in