Overslaan en naar de inhoud gaan

Vodafone lanceert vervolg Vodafone Smartphone Crew

They heeft de vervolgcommercials van de Vodafone Smartphone Crew commercials gelanceerd. In de commercial 'Contact-transfer' werd gebruik…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de commercial 'Contact-transfer' is te zien hoe contacten worden overgezet van een oude mobiele telefoon naar een smartphone. Vrienden, familie, de tandarts en zelfs de pizzakoerier verdwijnen in 3-dimensionale pixels (voxels) en ‘zappen’ naar de nieuwe smartphone.

related partner content for mobile comes here

Condor deed de postproductie van deze commercial en legt in zijn nieuwsbrief uit hoe het in zijn werk ging: 'Simpel gezegd worden de personen in 3D modellen omgezet die vervolgens in miljoenen 3D blokjes moeten worden omgerekend, bewegend en al en met behoud van de kleuren van de persoon. Niet zozeer het renderen van de beelden maar het uitrekenen van de voxels leek een lang proces te gaan worden. Met veel in-house her-programmeerwerk en aanpassingen in de scripting hebben we het rekenproces bijna viervoudig kunnen versnellen. Op verzoek van regisseur Billy Pols van HazazaH bedachten we een slimme compositing truc zodat we de timing van de voxelizing naderhand nog konden aanpassen, voor de optimale flow van de commercial.' Klik van Condor te gaan.

In de commercial is de Nederlandse band King Jack te zien.

De andere commercial draait om autocorrect:

Credits:
Bureau: THEY
Strategie: THEY
Creatie: THEY
RTV: Marleen Reen
Productiemaatschappij: Hazazah
Regie: Billy Pols
D.O.P.: Gabor Deak
Editor: Govert Janse & Teun Rietveld
Online & Color: Condor Digital
Muziek: Cable Juice (Autocorrect), King Jack + Cable Juice (Contacttransfer)
Geluid: Studio de Keuken
Media: TV
Opdrachtgever: Vodafone Nederland
Verantwoordelijk bij klant: Bart de Beucker, Eva Ruiz, Joyce van den Bergh

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in