Overslaan en naar de inhoud gaan

Stroom meet de CPC van tv

Stroom introduceert Sensor Channel Analytics, dat klanten direct inzicht moet geven in de effecten van zowel offline als online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door een koppeling tussen de Google Analytics data enerzijds en de media data anderzijds worden de campagne-effecten op uurbasis in het Sensor dashboard in kaart gebracht.  Ook is hier te zien hoe de merk- en reclamebekendheid zich ontwikkelt. Door binnen Sensor alle campagnes te rapporteren op basis van bruto contacten kunnen radio, tv en online media met elkaar worden vergeleken.

De data in Sensor zijn verbonden met de gerealiseerde kijk- en luisterdata. Online uitingen krijgen een extra tag. Op deze wijze kunnen er bijvoorbeeld analyses gemaakt worden naar het verschil in campagne-effect tussen onder meer uitingen, formaten, zenders, sites, dagen, programma’s, plaatsingen en tijdstippen.

Remco de Stigter, Research Director bij Stroom: ‘Voor veel adverteerders is extra sitetraffic een belangrijke indicator van het succes van hun campagne. Daarbij is het vaak een doorn in het oog dat de effecten van offline media zo moeilijk meetbaar zijn. Als men extra traffic meet, dan is het vervolgens ook nog lastig om te bepalen welke kanalen hier in welke mate aan hebben bijgedragen. Met Sensor bieden we hier een antwoord op en kunnen we nu dus ook de CPC van tv vergelijken met bijvoorbeeld online display.’

In de ontwikkeling van Sensor hebben diverse klanten van Stroom geparticipeerd.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in