Overslaan en naar de inhoud gaan

Online première 1.30 minuten film Rijksmuseum

Vanochtend is online een nieuwe campagne van het Rijksmuseum gestart met een 1 minuut en 30 seconden film die de magie van het Rijksmuseum…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanavond zal de film in een 30 seconden versie drie weken lang op NPO en RTL te zien zijn en in een 1 minuut versie op CNN Nederland.

related partner content for mobile comes here

De film gaat over de schoonheid van de collectie en het gebouw en over wat dat met de bezoeker doet.

Hans van Dijk, creatief directeur van Skipintro en al 13 jaar de vaste reclameman van het Rijksmuseum: ‘De werktitel was “magie”, want dat is wat je voelt als je in het Rijksmuseum bent. In de film probeer je datzelfde gevoel over te brengen. Dat is gelukt, denken we, vooral doordat alles wat je ziet echt is; ook vrijwel iedereen die in beeld komt. Het zijn mensen die op dat moment in het museum waren, en de emoties die ze op dat moment laten zien.  Ook de muzikanten staan echt in de passage te spelen.’

Voor de film werd een muziekstuk gecomponeerd door violist Sietse van Gorkom en Sebastiaan Roestenburg van The Ambassadors. De compositie werd live opgenomen in de Passage van het Rijksmuseum met een gelegenheidsformatie van musici.  Regisseur Mattias Schut: ‘Het Rijksmuseum is een magische plek en door de muziek voel je dat nog meer. En de akoestiek in de Passage van het Rijksmuseum is magistraal.’

De productie en uitzending van de commercial zijn mogelijk gemaakt met steun van hoofdsponsor ING en Eye Wish Opticiens.

Sinds de opening in april 2013 bezochten ruim 3,8 miljoen mensen het Rijksmuseum. Marjolijn Meynen, Hoofd Communicatie & Marketing Rijksmuseum:  ‘ Meer dan de helft van de bezoekers is Nederlands en 25 procent van de Nederlandse bezoekers komt zelden of nooit in een museum. Dat is een enorm succes en wij hopen de komende jaren nog veel meer Nederlanders die nog niet zijn geweest te mogen verwelkomen.’

 

Credits

Opdrachtgever: Rijksmuseum, Marjolijn Meynen, Mark Colly

Bureau: Skipintro

Creatie: Hans van Dijk, Freek Hakvoort

Bureauproducer: Danielle van Berkel

Productiemaatschappij: Holy Fools

Regisseur: Mattias Schut

Executive producer: Collin Maas

Producer: Sanne Rosinga

D.O.P: Hidde Boorsma, Harro van Schoonhoven

Edit: Taco Arts

Postproductie: The Ambassadors

Muziek: Ed Meijaard, Sietse van Gorkom en Sebastiaan Roestenburg (The Ambassadors)

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in