Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders positief over Apple Watch, maar koopbereidheid is (nog) laag

Hoe was de stemming op de Nederlandse social mediakanalen, vlak na de introductie van de Apple Watch?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Social media monitoringbureau Coosto onderzocht het voor Marketingonline. De Apple Watch is een populair onderwerp: er waren, een dag na de  presentatie op dinsdagavond, al 8.222 berichten hierover verschenen op social media, blogs, nieuwssites en fora.

related partner content for mobile comes here

De huidige opinie van Nederland over de Apple Watch is overwegend positief (16 procent positief t.o.v. 7 procent negatief).

Men is positief vanwege de geschiktheid voor linkshandigen, dat men kan scrollen zonder het scherm aan te raken, gezondheid kan verbeteren met stappentellen en hartslagmeter en men is blij dat het niet een kopie is van de mobiele interface van Apple.

Nauwelijks koopbereidheid
Toch wordt er nog nauwelijks koopbereidheid geuit: Coosto telt nog maar 21 mensen die zeggen dat ze de iWatch daadwerkelijk willen aanschaffen.

Mensen die zich negatief uiten, spreken veelal over hoe overbodig de smartwatch is, dat ze de meerwaarde er niet van inzien, of zelfs dat ze liever een gewoon horloge dragen. Bovendien zijn sommige mensen teleurgesteld dat de smartwatch van Apple zich niet onderscheidt van de concurrenten.

Methodiek
Deze resultaten komen uit een analyse met social media monitoring tool Coosto, naar berichten waarin het woord Apple in combinatie met watch of smartwatch voorkomt, of het woord iwatch, en gepubliceerd zijn sinds 19:00u dinsdagavond tot en met 11:30u woensdagochtend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in