Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB Nederland gaat internationale viewability standaard gebruiken

In de VS en Groot-Brittannië wordt-ie al gebruikt, en nu neemt IAB Nederland hem ook over: de internationale viewability standaard.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de VS en Groot-Brittannië wordt-ie al gebruikt, en nu neemt IAB Nederland hem ook over: de internationale viewability standaard.

related partner content for mobile comes here

Hierbij wordt een advertentie als viewable beschouwd als 50 procent van de pixels minimaal 1 seconde (aaneengesloten) in beeld is geweest voor standaard display.

Voor Rising star/large canvasformaten (242,500 pixels of meer) geldt 30 procent. 

Deze industry standaard geldt alleen voor desktop.

Deze standaard moet de accountability van online marketing verhogen. Viewability is de mate waarin online advertenties ook echt voor een websitebezoeker te zien zijn. Het is een branchebreed initiatief en komt voort uit het 3MS-initiatief (‘making measurement make sense’).

Zo doen American Association of Advertising Agencies (4A’s), the Association of National Advertisers (ANA), the Interactive Advertising Bureau (IAB) en de Media Rating Council (MRC) mee.

IAB Nederland heeft een viewability-werkgroep opgericht, die zich in eerste instantie richt op kennisoverdracht met betrekking tot viewability, onderzoek naar verschillende afrekenmodellen en het in kaart brengen van de meetverschillen tussen de verschillende viewability vendors.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in