Rode Kruis start Studentendesks
Het Nederlandse Rode Kruis wil graag meer jongeren betrekken bij hulpverleningswerk in Nederland. Mijanou Blaauw, programma manager het Nederlandse Rode Kruis: “Dit willen wij bereiken door actieve, gemotiveerde en betrokken studenten uit te dagen om in echt ondernemerschap een Rode Kruis studentendesk op te zetten. De Rabobank, Unilever, BoozAllenHamilton en L’Oréal hebben zich gecommitteerd om senior coaches te leveren voor iedere studentendesk en relevante trainingen en advies aan te bieden.”?
Het is de bedoeling dat in elke Universiteitsstad Rode Kruis Studentendesks worden opgezet. Deze Desks vormen de spil tussen het Nederlandse Rode Kruis en studerend Nederland en zullen een grote mate van autonomie gaan krijgen.
Om de studenten te bereiken is afgelopen maand gestart met een grote kick-off. Zo werd de website
www.eendikkeplusopjecv.nl gelanceerd als het platform waar studenten meer informatie kunnen verkrijgen en hun CV kunnen achterlaten. Verder zijn ingezet A0 posters op studentenverenigingen en universiteiten, flyers en informatie op creditcard formaat, een stand op de Nobiles beurs, een outdoor campagne op stations door heel Nederland en een online campagne op diverse studentensites. Ook printmedia als Intermediair en Nobiles zijn ingezet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta“We willen door middel van deze Studentendesks eveneens invulling geven aan de doelstelling binnen de jongerendesk op het landelijk bureau om het Rode Kruis te verjongen. Oftewel, de gemiddelde leeftijd van de vrijwilligers bij en de kennis over de werkzaamheden van het Rode Kruis te verlagen,”? aldus Blaauw.
De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door Buro Benk in Utrecht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid