Sony Bravia, crossmedia voorbeeld voor allen
OK, de tweede commercial had niet dezelfde lading als de eerste.
Toch vind ik het bewonderenswaardig hoe het concept van de verfexplosies doorvertaald wordt naar andere media.
Vanochtend zag ik tot mijn verbazing dat de homepage van Elsevier helemaal zwart/wit was. Dit was voor korte duur want de verfkanonnen van Sony Bravia zijn ook online actief.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisNa enkele seconden schoten ze de site weer vol kleur.
Over mooie maar vooral effectieve bannering gesproken! Deze layer over de gewone site is bedacht en geplaatst door OMD en loopt periodiek. Er bestaat dus een kans dat je de site een paar keer moet bezoeken alvorens je de banner ziet.
Sony was overigens nog niet klaar met me want in de linker kolom van de site stond het flatgebouw uit de commercial andermaal in een banner.
Het was de bedoeling dat ik een viertal verfbommen op de flat plaatste en op 'volgende' klikte. Zonder Elsevier te verlaten liet de flashbanner een 'user generated' Sony Bravia Commercial zien.
Ik wil niet zeggen dat dit buitengewoon baanbrekend werk is. Feit is wel deze vorm van interactieve bannering eruit springt boven de schreeuwerige rest. Ik ben daadwerkelijk naar de Sony Bravia site gegaan om uit vinden wat ze nog meer in petto hadden.
Naast het downloaden van kunstzinnige Bravia wallpapers kan men een spel spelen waarmee je een Bravia commercial kunt maken. Echt de moeite van het bekijken waard.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid