Overslaan en naar de inhoud gaan

Sony Bravia, crossmedia voorbeeld voor allen

OK, de tweede commercial had niet dezelfde lading als de eerste. Toch vind ik het bewonderenswaardig hoe het concept van de verfexplosies…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

OK, de tweede commercial had niet dezelfde lading als de eerste.
Toch vind ik het bewonderenswaardig hoe het concept van de verfexplosies doorvertaald wordt naar andere media.

related partner content for mobile comes here

Vanochtend zag ik tot mijn verbazing dat de homepage van helemaal zwart/wit was. Dit was voor korte duur want de verfkanonnen van Sony Bravia zijn ook online actief.

Na enkele seconden schoten ze de site weer vol kleur.

Over mooie maar vooral effectieve bannering gesproken! Deze layer over de gewone site is bedacht en geplaatst door en loopt periodiek. Er bestaat dus een kans dat je de site een paar keer moet bezoeken alvorens je de banner ziet.

Sony was overigens nog niet klaar met me want in de linker kolom van de site stond het flatgebouw uit de commercial andermaal in een banner.
Het was de bedoeling dat ik een viertal verfbommen op de flat plaatste en op 'volgende' klikte. Zonder Elsevier te verlaten liet de flashbanner een 'user generated' Sony Bravia Commercial zien.

Ik wil niet zeggen dat dit buitengewoon baanbrekend werk is. Feit is wel deze vorm van interactieve bannering eruit springt boven de schreeuwerige rest. Ik ben daadwerkelijk naar de gegaan om uit vinden wat ze nog meer in petto hadden.

Naast het downloaden van kunstzinnige Bravia wallpapers kan men een spel spelen waarmee je een Bravia commercial kunt maken. Echt de moeite van het bekijken waard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in