Overslaan en naar de inhoud gaan

Hertog IJs wint eerste 50+ Expertise Award

Pffff....het is de dag na alle prijzen. Nu weer eentje. De beste reclame-uiting voor 50-plussers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het , een initiatief van het tijdschrift ZIN, de NCRV en de NCRV-gids, heeft de eerste 50+ Expertise Award toegekend aan Hertog IJs.

related partner content for mobile comes here

Dit gebeurde tijdens de presentatie van het onderzoek '50+: speciale communicatie een must?' in de Beeld en Geluid experience in Hilversum.

De award is in het leven geroepen om de zichtbaarheid van de 50+ doelgroep te vergroten door gericht aandacht te besteden aan deze groep.

Hertog IJs ontvangt naast de eer ook advertentieruimte in ZIN en de NCRV-gids.

Uit het onderzoek kwam naar voren welke elementen 50+ers wel en niet waarderen in reclame. De niet zo verrassende uitkomst: een enthousiasmerende boodschap en humor blijken goed te werken.

Daarnaast geeft de 50+er aan zich te willen herkennen in een uiting. Men ziet liever 'gewone' mensen die een afspiegeling zijn van de maatschappij dan Bekende Nederlanders.

Ook vaagheden worden niet gewaardeerd. Een reclame moet snel te begrijpen en informatief zijn en bij voorkeur het product tonen. Negatieve aspecten van reclame, zoals irritatie en onduidelijkheid, hebben een sterker effect op de waardering door 50+ers dan positieve elementen.

De finalisten waren Hertog IJs (Unilever), Transavia.com (Transavia), Calvé Mayonaise (Unilever), Triodos Bank (Triodos Bank) en Nivea Vital (Beiersdorf Nederland).

De vakjury bestond naast juryvoorzitter Chris Fentener van Vlissingen (NCRV) uit Mary Hoogerbrugge (FHV BBDO), Nico Hilhorst (M2Media), Carl Rohde (Sign of the Time) en Rob van Vuure (Sanoma Uitgevers).

De marketingprofessionals die deelnamen aan het 50+ Event rondom de presentatie van het nieuwe onderzoek, kozen de uiteindelijke winnaar.

'We willen in onze uitingen de authenticiteit van onze Hertog-producten benadrukken. Dat komt ook tot uiting in het gebruik van eerlijke, verse ingrediënten en de introductie van twee oud-Hollandse varianten Stroopwafel en Advocaat. Dat alles brengen we met een vleugje Hertog-humor die steeds terugkomt in onze reclames', zegt Floor Weeber, Brand Manager Ice Cream bij Unilever Nederland.

De winnende advertentie zie je hierboven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in