Overslaan en naar de inhoud gaan

Zaak O2 en 3 kan Europees reclamerecht beïnvloeden

Telefoniemaatschappijen O2 en 3 gaan tot de hoogste rechter in een zaak rond bubbels in reclame. De zaak kan grote invloed hebben op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. O2 en 3 zijn doorverwezen naar het Europese Hof van Justitie in Luxemburg. Het Britse O2 heeft Hutchison Whampoa, het moederbedrijf van 3, voor de rechter gedaagd. Er werden luchtbellen gebruikt in een reclamecampagne en O2 vindt dat het bedrijf daarmee inbreuk maakt op haar merkenrecht. De Britten hebben miljoenen ponden uitgegeven om hun merk met bubbels te associëren.

related partner content for mobile comes here

Volgens O2, onderdeel van het Spaanse concern Telefónica, maakte 3 in de reclame doelbewust gebruik van beeldkenmerken van concurrenten, waaronder O2, Orange en Vodafone om zichzelf als goedkoper af te schilderen.

Het Londense Hof van Beroep heeft de zaak gisteren doorverwezen naar het Europese Hof. Rechter Robin Jacob stelt in zijn uitspraak dat het conflict vragen oproept over de grenzen die binnen de Europese Unie gelden voor vergelijkende advertenties. 'Er is een antwoord nodig dat voor heel de Europese Unie geldt. De kern van de kwestie is dat er één beslissing moet worden genomen over hoe fel de concurrentie in het Europese bedrijfsleven mag zijn.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in