Overslaan en naar de inhoud gaan

Onethische acquisitie?

Gedonder in de wereld van de in ict gespecialiseerde pr-bureaus, zo valt te lezen in het jongste nummer van Communicatie. Er wordt op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gedonder in de wereld van de in ict gespecialiseerde pr-bureaus, zo valt te lezen in het jongste nummer van Communicatie. Er wordt op een vervelende manier geacquireerd volgens sommige bureaus. Boosdoener is Lewis PR uit Eindhoven, dochter van het van origine Britse Lewis Communications. Lewis werft onder klanten van zijn concullega’s. Lewis werft niet alleen onder opdrachtgevers van bureaus die net een pitch hebben gewonnen. Ook klanten die al jarenlang een relatie hebben met een concurrend pr-bureau, worden via een mailtje gewezen op de kwaliteiten van Lewis. Onethisch, vindt de concurrentie. Bij Lewis weten ze dondersgoed dat die bedrijven al door een bureau bediend worden.
Onzin, vind Lewis. Want iedereen doet het. Is het niet via de mail, dan wel via informele ontmoetingen op feestjes en partijen. Bovendien: Lewis wil slechts bij de opdrachtgever op de radar komen.
Wat vindt u? Mag het zomaar? Of moet de branche afspraken maken over deze wijze van acquireren?

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in