Overslaan en naar de inhoud gaan

Krijgen merken te weinig rust en regelmaat?

Door gastblogger Arjan Kapteijns van Project X
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door gastblogger Arjan Kapteijns van

related partner content for mobile comes here

Als je de vakbladen en weblogs als deze leest dan zie je dat veel merken bijna net zo vaak van strategie wisselen als van marketingmanager en/of bureau. Dit simpele gebrek aan consistentie moet wel ten koste gaan van de merkeffectiviteit en groei. Want net als voor kinderen zijn ook voor merken rust en regelmaat en duidelijke kaders elementaire behoeften om te kunnen groeien!

Iedere week staan de bladen weer vol met marketeers (of communicatiemensen) die een nieuwe strategische koers aankondigen en daarbij hoort natuurlijk ook weer een nieuwe campagne.

Ik snap dat wel. Als (nieuwe) marketeer wil je natuurlijk graag je eigen stempel op een merk drukken. Dat is leuk. Daarmee kan je scoren en kom je in de picture. En een pitch organiseren is natuurlijk helemaal sexy!

Het schijnt zelfs zo te zijn dat marketingvacatures waarbij vooraf is vastgelegd dat er géén nieuwe strategie of campagne ontwikkeld mag worden net zo onverkoopbaar zijn als een villa naast een woonwagenkamp.

Door steeds van strategie naar strategie en leuke (of minder leuke) campagne naar campagne te hoppen vestig je geen duidelijke merkidentiteit in het hoofd van de consument. Of wél?

Moeten bedrijven ervoor zorgen dat hun marketeers zuiniger omspringen met hun met veel zorg en geld opgebouwde brand equities? En zo ja, hoe?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in