Overslaan en naar de inhoud gaan

Reed Elsevier verkoopt Marquis Who's Who

Reed Elsevier doet Marquis Who’s Who van de hand, de belangrijkste uitgever van naslagwerken met biografieën in de Verenigde Staten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe eigenaar wordt W.L. Ross & Co, een investeringsmaatschappij van miljardair Wilbur Ross. De investeerder maakte de transactie bekend zonder een prijs te noemen. Marquis Who's Who dateert van 1899. Toen kwam oprichter Albert Nelson Marquis met een eerste editie waarin de levens van 8602 belangrijke Amerikanen werden beschreven. Inmiddels is er een hele familie van naslagwerken met miljoenen biografieën van personen over de hele wereld, voor allerlei terreinen. De belangrijkste uitgaven zijn Who's Who in America en Who's Who in the World.

related partner content for mobile comes here

Ross koopt van Reed Elsevier ook National Register Publishing. Dat bedrijf geeft 23 publicaties uit, waaronder The Official Catholic Directory en The Official Museum Directory. Reed Elsevier wilde Marquis en National Register al langer verkopen. Twee jaar geleden werd daarover een akkoord gesloten met Commonwealth Business Media, maar de transactie ging niet door (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in